REGULAMIN SKLEPU
§1 Definicje
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem www.podrecznikwindykatora.pl, i na odpowiednich jego podstronach, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć Zamówienie.
- Sprzedawca – Krzysztof Tomczuk,
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Architekci Windykacji Krzysztof
Tomczuk” z siedzibą we Wrocławiu, ul. Idzikowskiego 14a/4 54-129 Wrocław NIP: 8992485794,
REGON: 022460084, zarejestrowany i widoczny w Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej.
- Dostawca internetowej
platformy handlowej – Imker Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu
przy ul. Szczebrzeskiej 55A, 22-400 Zamość, wpisana do prowadzonego przez Sąd
Rejonowy Lublin Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku rejestru
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000967893, REGON:
521893569, NIP: 9223072567, która obsługuje internetową platformę handlową,
czyli Sklep oraz dostarcza Kupującym internetową platformę handlową lub
umożliwia korzystanie z tej platformy.
- Kupujący – osoba fizyczna, które ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do
czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą
prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca Zamówienie za
pośrednictwem Sklepu bądź korzystająca z funkcjonalności Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę niezwiązaną
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Umowa – umowa sprzedaży Produktu/dostarczania Treści cyfrowych/świadczenia
Usług cyfrowych, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, zawarta na odległość w
ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej
fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej
liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy
włącznie.
- Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy,
która może być przedmiotem Zamówienia,
a która podana jest w Sklepie jako
jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
- Towar – kategoria Produktu, oznaczającarzecz
ruchomą.
- Towar z elementami
cyfrowymi – kategoria Produktu, Towar
zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki
sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego
prawidłowe funkcjonowanie.
- Treść cyfrowa – kategoria Produktu, oznaczająca dane
wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, w szczególności E-booki.
- Usługa cyfrowa – kategoria Produktu, oznaczająca usługę
pozwalającą Kupującym na:
a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie
lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
b) wspólne korzystanie z danych w postaci
cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Kupującego lub innych
użytkowników tej usługi,
c) inne formy interakcji za pomocą danych w
postaci cyfrowej.
- Karta Produktu – pojedyncza podstrona Sklepu
zawierająca informacje o pojedynczym Produkcie.
- Koszyk – lista Produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie Produktów na
podstawie wyborów Kupującego.
- Konto – przydzielone danemu Kupującemu, za pomocą
którego Kupujący może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu, aktywowane
dla Kupującego w celu umożliwienia korzystania przez niego ze Sklepu. Konto
powiązane jest z imieniem i nazwiskiem oraz adresem mailowym podawanym podczas
rejestracji Kupującego.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone
za pośrednictwem Sklepu określające
jednoznacznie: rodzaj i ilość Produktów;
rodzaj Dostawy; rodzaj Płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego, a zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i
oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie
i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla
danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne, potocznie określany
Internetem.
- Polityka
prywatności – zasady przetwarzania przez Sprzedawcę danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki Sprzedawcy, która znajduje się pod
adresem: podrecznikwindykatora.pl/polityka-prywatnosci.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi
zmianami.
- Ustawa o prawach konsumenta
– ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja
2014 roku z późniejszymi zmianami.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§2 Warunki ogólne
- Niniejszy
Regulamin określa w szczególności: rodzaje i zakres usług świadczonych przez
Sprzedawcę, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym: wymagania
techniczne niezbędne do współpracy z Systemem, którym posługuje się Sprzedawca,
warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą
elektroniczną; tryb postępowania reklamacyjnego.
- Regulamin
jest dostępny pod adresem internetowym (https://architekciwindykacji.salescrm.pl/regulamin),
w sposób umożliwiający jego pozyskanie,
odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na
nośniku w każdej chwili.
- Niniejszy
Regulamin jest integralną częścią Umowy zawieranej z Kupującym. Warunkiem
zawarcia Umowy jest akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności
przez Kupującego w toku składania Zamówienia, poprzez zaznaczenie odpowiedniego
pola w formularzu. Brak akceptacji Regulaminu oraz potwierdzenia akceptacji
Polityki Prywatności uniemożliwia dokonanie zakupu i złożenie Zamówienia w
Sklepie.
- Dane kontaktowe Sprzedawcy, umożliwiające Kupującemu
kontakt ze Sprzedawcą:
1) adres pocztowy: Idzikowskiego 14a/4
54-129 Wrocław
2) numer telefonu: tel.: +48 668164517
3) adres poczty elektronicznej: ktomczuk@architekciwindykacji.pl
Kupujący
może porozumiewać się ze Sprzedawcą listownie, telefonicznie bądź mailowo.
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym Regulaminem.
- W
przypadku Towarów (produktów fizycznych) miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Wszystkie ceny podawane
przez Sprzedawcę wyrażone są̨ w
polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają̨ podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw, znajdującym się pod adresem podrecznikwindykatora.pl/dostawa.
- Informacje o Produktach podane w Sklepie, w
szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią
zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu Ceny Produktu,
obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia również informację o
najniższej cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed
wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Produkt jest oferowany do sprzedaży w
okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca
uwidacznia również informację o najniższej cenie tego Produktu, która
obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do
sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki. W przypadku Produktów, które ulegają
szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności, obok informacji o
obniżonej Cenie uwidacznia się informację o cenie sprzed pierwszego
zastosowania obniżki, z zastrzeżeniem że terminy, o których mowa w zd. 1 i 2,
nie mają zastosowania.
- Faktura/Paragon
dostarczane będą w formie elektronicznej, na co Kupujący wyraża zgodę.
- W
przypadku udzielenia gwarancji na dany Produkt, Sprzedawca informuje o istnieniu i treści znanych mu gwarancji, udzielonych przez
osoby trzecie dla Produktów oraz o
sposobie ich realizacji.
- Sprzedawca nie pobiera żadnych
opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na
odległość, a Kupujący poniesie
jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią
świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na
odległość.
- Sprzedawca niniejszym informuje, że zapewnia,
aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od Konsumentów, którzy używali
danego Produktu lub go nabyli, poprzez www.podrecznikwindykatora.pl
- Wszelkie
postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumenta w zakresie:
- niedozwolonych postanowień
umownych,
- prawa do odstąpienia od umowy
zawartej na odległość,
- umów zobowiązujących do
przeniesienia własności Towaru na Konsumenta,
- umów o dostarczanie treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej,
- usług świadczonych drogą elektroniczną
– stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej Umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Dostawca internetowej
platformy handlowej informuje:
1) że Sprzedawca posiada
status przedsiębiorcy;
2) o podziale obowiązków
związanych z Umową, pomiędzy Sprzedawcą oferującym Towary, usługi lub treści
cyfrowe a Dostawcą internetowej platformy handlowe: Dostawca internetowej
platformy handlowej nie jest stroną Umowy (umowy sprzedaży
Produktu/dostarczania Treści cyfrowych/świadczenia Usług cyfrowych, zawartej
pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym) i nie gwarantuje, że Sprzedawca oraz Kupujący
są uprawnieni do zawarcia i wykonania Umowy. Dostawca internetowej platformy
handlowej nie ponosi odpowiedzialności za zgodność Towaru z Umową oraz zgodność
Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową, za przestrzeganie praw Konsumenta
(oraz osoby fizycznej, która zawarła umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej)
wynikających z Umowy, bezpieczeństwo lub legalność Produktów sprzedawanych w
ramach Sklepu, prawdziwość i rzetelność
informacji oraz innych treści podawanych/przekazywanych w ramach Sklepu. Na
podstawie odrębnej umowy i złożonego przez Kupującego Zamówienia, Sprzedawca
może zlecać Dostawcy internetowej platformy handlowej usługę Dostawy
zamówionych Towarów do Kupujących.
- Sprzedawca informuje Kupujących
o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej
drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Zagrożenia, które mogą wystąpić jedynie
potencjalnie to m. in.: możliwość otrzymania spamu, obecność i działanie
oprogramowania typu malware, w tym: wirusów komputerowych, obecność i działanie
robaków internetowych (worm), czyli szkodliwego oprogramowania zdolnego do
samopowielania, możliwość zadziałania oprogramowania typu spyware, to jest
oprogramowania szpiegującego działania użytkownika w Internecie, instalującego
się bez jego wiedzy, zgody i kontroli, możliwość bycia narażonym na cracking
lub phishing (łowienie haseł), piractwo, sniffing – niedozwolony podsłuch,
możliwość wprowadzenia przez inne osoby korzystające z systemu
teleinformatycznego i/lub sieci telekomunikacyjnej nielegalnych urządzeń
dających nieuprawniony dostęp do usług podlegających ochronie w rozumieniu
dyrektywy 98/84/WE, czynności kryptoanalizy, tj. odnalezienia słabości systemu
kryptograficznego, a tym samym umożliwienia jego złamania lub obejścia.
- W celu zminimalizowania
wystąpienia zagrożeń określonych w ust.17, Kupujący powinien zaopatrzyć swój
komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje do korzystania z
usługi świadczonej przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, w program antywirusowy
i zaporę sieciową (firewall).
- Sprzedawca informuje Kupujących o
funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi,
wprowadzanych przez Sprzedawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuje
się Kupujący. Informacje o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących
składnikiem treści usługi, wprowadzanych przez Sprzedawcę do systemu
teleinformatycznego, którym posługuje się Kupujący zawarte są w Polityce
prywatności dostępnej na stronie internetowej pod adresem www.podrecznikwindykatora.pl/polityka-prywatnosci
§3 Produkty
Funkcjonalność E –booków oraz Towarów z
elementami cyfrowymi oraz środki ich ochrony
Kompatybilność i interoperacyjność E –booków
oraz Towarów z elementami cyfrowymi
- Sprzedawca prowadzi
sprzedaż Produktów dostępnych w Sklepie, które są każdorazowo przedstawione w bieżącym
asortymencie na stronie Sklepu. Mogą to być:
- Produkty fizyczne (w tym Towary z elementami cyfrowymi)
- E – booki
- Audiobooki
- Kursy
- Dostęp do Klubu (subskrypcja na określony czas).
- Szczegółowe zasady, w tym rodzaje
i zakres usług świadczonych przez Sprzedawcę, warunki świadczenia usług drogą
elektroniczną, w tym: wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Systemem,
którym posługuje się Sprzedawca, funkcjonalność treści cyfrowych lub usług
cyfrowych oraz mające zastosowanie techniczne środki ich ochrony; mająca
znaczenie kompatybilność i interoperacyjność treści cyfrowych lub usług
cyfrowych – w zakresie dotyczącym Produktów określonych w ust. 1 lit. c – e,
regulują odpowiednio:
- Regulamin platformy streamingowej – w zakresie Audiobooka, będącego
przedmiotem Umowy, jeżeli znajduje się
on w ofercie Sklepu,
- Regulamin platformy kursowej – w zakresie Kursu, będącego przedmiotem
Umowy, jeżeli znajduje się on w ofercie
Sklepu,
- Regulamin społeczności – w zakresie dostępu do Klubu, będącego
przedmiotem Umowy, jeżeli znajduje się
on w ofercie Sklepu.
- [Towary z elementami cyfrowymi] Sprzedawca informuje o
funkcjonalności Treści cyfrowych oraz mających zastosowanie technicznych
środkach ich ochrony, oraz mających znaczenie kompatybilności i
interoperacyjności Treści cyfrowych – każdorazowo na karcie Produktu oraz w
Sklepie.
- [E-booki] Sprzedawca informuje o funkcjonalności E-booków
oraz mających zastosowanie technicznych środkach ich ochrony, oraz mających
znaczenie kompatybilności i interoperacyjności E-booków – każdorazowo na karcie
Produktu oraz w Sklepie.
§4 Wymagania techniczne Sklepu
- Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu konieczne
jest spełnienie następujących warunków
technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego adresu poczty elektronicznej,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies.
- Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za nieodpowiednią konfigurację
komputera/urządzenia mobilnego Kupującego.
§5 Złożenie Zamówienia
- W celu zawarcia Umowy za pośrednictwem Sklepu
należy wejść na odpowiednią podstronę Sklepu z określonym Produktem, dokonać
wyboru Produktu, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o
wyświetlane Kupującemu komunikaty oraz informacje dostępne w Sklepie.
- W celu złożenia Zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące kroki, z których
część może być wielokrotnie powtarzana:
- Wybór Produktu z dostępnych
w Sklepie;
- dodanie do Koszyka Produktu
poprzez użycie przycisku „Dodaj do koszyka” pokazanego wraz z Ceną i opisem
Produktu;
- kontynuowanie zakupów
poprzez użycie przycisku „Kontynuuj zakupy” lub w celu finalizacji Zamówienia
użycie przycisku „Przejdź do koszyka”;
- wybór rodzaju dostawy (rodzaju usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika
i kosztu, z wymienionych w cenniku dostaw znajdującym pod adresem podrecznikwindykatora.pl/dostawa) a następnie użycie przycisku „Przejdź dalej”;
- wybór rodzaju płatności(metody dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę,
z wymienionych pod adresem podrecznikwindykatora.pl/platnosc) a następnie użycie przycisku „Przejdź dalej” ;
- podanie przez
Kupującego w formularzu następujących danych w zależności czy Kupującym jest
Konsument czy osoba niebędąca Konsumentem:
- w przypadku nowego Kupującego, który nie
posiada Konta w Sklepie:
– imię, nazwisko/ nazwa firmy (opcjonalnie),
– miejsce wydania Zamówienia (miejscowość, kod pocztowy, ulica i nr domu),
– adres e-mail,
– numer telefonu,
– NIP (opcjonalnie);
- w przypadku Kupującego, który posiada Konto w
Sklepie istnieje możliwość zalogowania się do Konta poprzez wpisanie loginu i
hasła do Konta w polach dla Użytkownika, a następnie istnieje możliwość
posłużenia się danymi poprzednio użytymi w celu złożenia Zamówienia;
- akceptacja Regulaminu
i Polityki Prywatności poprzez zaznaczenie okienka „Oświadczam, iż zapoznałem
się z Regulaminem i Polityką prywatności Sklepu oraz akceptuję ich
postanowienia”. Akceptacja jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania
Zamówienia;
- [tylko w przypadku zakupu Treści cyfrowych
niedostarczanych na nośniku materialnym: E-booki oraz Audiobooki, których pobranie i ich zapisanie w pamięci
urządzenia Kupującego umożliwił Sprzedawca]: W przypadku Konsumenta wyrażenie zgody na
dostarczenie treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, co
wiąże się z utratą prawa odstąpienia od umowy, poprzez zaznaczenie okienka
„Wyrażam zgodę na dostarczenie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku
materialnym przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Zostałem
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez przedsiębiorcę utracę prawo odstąpienia od umowy, i przyjąłem to do
wiadomości”,
- [tylko w przypadku zakupu Usług cyfrowych: Audiobooki,
Kursy, Dostęp do Klubu]: W przypadku
Konsumenta wyrażenie zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy, co wiąże się z utratą prawa odstąpienia od
umowy, poprzez zaznaczenie okienka „Żądam rozpoczęcia świadczenia usługi przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy. Zostałem poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że z chwilą pełnego wykonania usługi przez
przedsiębiorcę utracę prawo odstąpienia od umowy, i przyjąłem to do wiadomości”,
- ewentualnie wpisanie
uwag do Zamówienia w polu „Uwagi do zamówienia”;
- złożenie w Sklepie
Zamówienia poprzez przyciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, co
pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
- W trakcie składania Zamówienia, do momentu
kliknięcia w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Kupujący ma możliwość
modyfikacji podanych przez siebie danych
osobowych, Produktów, wybór rodzaju dostawy, wybór rodzaju płatności, a także
danych do dowodu zakupu.
- Złożenie przez Kupującego Zamówienia poprzez przyciśnięcie przycisku „Zamawiam z
obowiązkiem zapłaty” stanowi oświadczenie woli Kupującego zawarcia ze
Sprzedawcą umowy.
- Sprzedawca potwierdza dokonanie zakupu przez
Kupującego poprzez przesłanie potwierdzenia zawarcia Umowy na adres e-mail wskazany
przez Kupującego w trakcie składania Zamówienia. Ponadto, w przypadku:
- zakupu E-booka, Sprzedawca potwierdza zawarcie
Umowy z Konsumentem poprzez przesłanie potwierdzenia zawarcia Umowy wraz z
informacją o udzielonej przez Konsumenta zgodzie na dostarczenie treści
cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy;
- zakupu Audiobooka, Kursu, Dostępu do Klubu, Sprzedawca
potwierdza zawarcie Umowy z Konsumentem poprzez przesłanie potwierdzenia
zawarcia Umowy wraz z informacją o żądaniu Konsumenta rozpoczęcia świadczenia
usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w okolicznościach
powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy.
- Zawarcie Umowy z Kupującym następuje z chwilą
otrzymania przez Kupującego maila zawierającego potwierdzenia zawarcia Umowy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nierealizowania
Zamówienia w przypadku:
- Podania przez Kupującego nieprawdziwych danych koniecznych do realizacji
Zamówienia,
- Braku płatności za Zamówienie
w terminie 3 dni od zawarcia Umowy.
§6 Płatność
- W
Sklepie istnieje możliwość płatności w następujący sposób:
- przelew on-line (tpay)
- przelew tradycyjny w
serwisie bankowym online
Cena
podana przy każdym Produkcie jest ceną obowiązującą w trakcie składania
Zamówienia i jest wiążąca dla Kupującego i Sprzedawcy. Kupujący jest
zobowiązany zapłacić cenę końcową, będącą sumą ceny zakupu Produktów
powiększoną o koszty dostawy.
Niewniesienie wpłaty w terminie, w jakim Sprzedawca/Operator oczekuje na
wpłatę oznacza rezygnację z zakupu i anulowanie Zamówienia.
- Kupujący
może ponieść dodatkowe koszty zakupu wynikające np. z tytułu prowizji
bankowych, opłat na rzecz Operatorów lub innych ewentualnych opłat wynikających
z wybranego przez Kupującego sposobu płatności.
§7 Dostawa Zamówienia – Realizacja i Terminy
- Czas realizacji Zamówienia jest liczony od Momentu przyjęcia Zamówienia
do realizacji, tj. od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności, a w
przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności przelewem lub kartą
płatniczą – od uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Wysłanie przedmiotu Zamówienia następuje w
terminie określonym na Karcie Produktu, a dla Zamówień złożonych z wielu Produktów w najdłuższym terminie z
określonych na Kartach Produktów. Z zastrzeżeniem odmiennych oznaczeń
terminu Wysyłki, uwidocznionych na Karcie
Produktu, Wysyłka:
- Produktów fizycznych – następuje w terminie od __1___ do _2____ dni roboczych od Momentu
przyjęcia Zamówienia do realizacji.
- E – booków – następuje niezwłocznie od Momentu przyjęcia Zamówienia do realizacji, nie później
niż w ciągu 12 godzin od Momentu przyjęcia Zamówienia do realizacji, poprzez
przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail zawierającej link umożliwiający
pobranie E-booka,
- Kursów – następuje niezwłocznie od Momentu przyjęcia Zamówienia do realizacji, nie później
niż w ciągu 12 godzin od Momentu przyjęcia Zamówienia do realizacji, poprzez
przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail zawierającej link odsyłający do
platformy kursowej z hasłem przypisanym indywidualnie do Kupującego i
umożliwiającym zalogowanie się do platformy kursowej oraz uzyskanie dostępu do Kursu.
- Dostęp do Klubu – następuje niezwłocznie od Momentu przyjęcia Zamówienia do
realizacji, nie później niż w ciągu12 godzin od Momentu przyjęcia Zamówienia do
realizacji, poprzez przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail zawierającej link
odsyłający do platformy społeczności z hasłem przypisanym indywidualnie do
Kupującego i umożliwiającym zalogowanie się do platformy społeczności oraz
uzyskanie dostępu do materiałów na niej zamieszczonych.
§8 Świadczenie usług drogą elektroniczną
- W
ramach Sklepu, Sprzedawca umożliwia Kupującemu korzystanie ze wszystkich usług
świadczonych przez Sklep i funkcjonalności Sklepu, w tym umożliwia zawarcie ze
Sprzedawcą Umowy.
- Warunkiem korzystania ze Sklepu, w szczególności
złożenia Zamówienia jest:
- zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu
- wyrażenie zgody na przetwarzanie
przez Sprzedawcę danych osobowych Kupującego – zasady przetwarzania przez
Administratora Danych Osobowych danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i
obowiązki Administratora Danych znajduje się pod adresem: podrecznikwindykatora.pl/polityka-prywatnosci
- Zakazane jest:
- dostarczanie i przekazywanie treści zabronionych przez przepisy prawa,
np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra
osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystanie ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie, w
szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- podejmowanie działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu
niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystanie ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz
dla Sprzedawcy,
- korzystanie z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu w zakresie
wykraczającym poza własny użytek osobisty,
- korzystania ze Sklepu w sposób niezgodny z przepisami obowiązującego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także
z ogólnymi zasadami netykiety.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną
przez Sprzedawcę jest umożliwienie zawarcia Kupującemu Umowy, utrzymywanie
Konta, oraz umożliwienie przy użyciu Konta dostępu do Sklepu. Usługi, o których
mowa w zdaniu pierwszym są nieodpłatne w ramach ceny zapłaconej za Produkt.
- W celu uzyskania dostępu do usług świadczonych
przez Sprzedawcę Kupujący może:
- dokonać Rejestracji Konta za pomocą odpowiedniego formularza
rejestracyjnego poprzez podanie wyszczególnionych w nim danych, bądź
- skorzystać z opcji zakupu Produktów
w trybie zakupu produktów jako gość, czyli bez zakładania Konta; przy tego
rodzaju zakupach konieczne jest jednakże podanie podstawowych danych
niezbędnych do realizacji Zamówienia.
- W procesie wypełnienia formularza
rejestracyjnego Kupujący podaje wymagane dane, a po wypełnieniu formularza
rejestracyjnego, na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail zostanie
wysłana wiadomość wskazująca sposób potwierdzenia rejestracji oraz inne
wymagane prawem informacje.
- Kupujący może dokonać potwierdzenia rejestracji z
wykorzystaniem dostępnych mechanizmów potwierdzenia rejestracji. Z chwilą
potwierdzenia rejestracji dochodzi do zawarcia umowy świadczenia usług pomiędzy
Kupującym a Sprzedawcą, której przedmiotem są usługi świadczone przez
Sprzedawcę w ramach Sklepu, na warunkach określonych w Regulaminie. Umowa
zawarta jest na czas nieokreślony.
- Podczas Rejestracji, jak i późniejszego
korzystania z Konta, Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych danych
osobowych. W każdej chwili Kupujący ma możliwość wglądu, poprawiania,
aktualizacji danych oraz usuwania Konta w Sklepie.
- W terminie 14 dni od zawarcia umowy, o której mowa w
ust. 7, Konsument może od niej odstąpić bez podania przyczyn. Zasady
odstąpienia od umowy, w tym wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego
Konsument może skorzystać, określone są w pouczeniu, stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Kupujący ma obowiązek zachowania w tajemnicy i chronienia przed
niepowołanym dostępem osób trzecich do loginu i hasła przypisanego do Konta.
- W przypadku powzięcia przez
Sprzedawcę uzasadnionych obaw co do bezpieczeństwa Konta lub realizacji
Zamówienia, dotyczących w szczególności nieuprawnionego przejęcia Konta przez
inną osobę, lub w przypadku naruszenia Regulaminu przez Kupującego, Sprzedawca
może:
- czasowo ograniczyć dostęp
do poszczególnych usług świadczonych w ramach Sklepu,
- zawiesić na czas określony
lub nieokreślony Konto Kupującego,
- zastosować mechanizmy lub
narzędzia blokujące działanie botów lub innych narzędzi informatycznych lub
programistycznych.
- Sprzedawca stosuje
mechanizmy, których celem jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa
transakcjom oraz innym usługom świadczonym w ramach Sklepu.
- Kupujący może w każdym
czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług zawartą ze Sprzedawcą, dotyczącą
wskazanego przez niego Konta, poprzez samodzielne skasowanie Konta lub skontaktowanie się w tym celu ze
Sprzedawcą drogą mailową.
- Rozwiązanie przez
Kupującego umowy o świadczenie usług ze Sprzedawcą, dotyczącej wskazanego przez
niego Konta, odnosi skutek po upływie 7 dni od daty wypowiedzenia umowy o
świadczenie usług (rozumianej jako dzień samodzielnego skasowania Konta lub skontaktowania się w tym celu ze
Sprzedawcą drogą mailową). Po upływie wskazanego terminu, logowanie się do
Konta oraz korzystanie z usług dostępnych w ramach Konta, nie będzie możliwe.
- W przypadku wielokrotnego rażącego
naruszania Regulaminu przez Kupującego, umowa może zostać rozwiązana przez
Sprzedawcę ze skutkiem natychmiastowym.
§9 E -booki
- E
-booki udostępnione w Sklepie w całości i we fragmentach, stanowią utwory w
rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych, podlegają ochronie prawnej i stanowią własność intelektualną
Sprzedawcy lub podmiotów trzecich, z którymi Sprzedawca zawarł stosowną umowę licencyjną.
- Z
chwilą zawarcia Umowy Sprzedawca udziela Kupującemu licencji niewyłącznej, bez
ograniczeń terytorialnych i czasowych, na korzystanie z E-booka.
- Kupujący
nie jest uprawniony do:
- rozpowszechniania,
dystrybucji i wprowadzania do obrotu, w całości lub we fragmentach E-booków,
- ingerowania
w zawartość E-booków,
- usuwania
w E-bookach elektronicznych oznaczeń właściciela oraz technicznych
zabezpieczeń.
- Bez
zgody Sprzedawcy, wyrażonej w formie dokumentowej, Kupujący zobowiązuje się do
niekorzystania z E-booków poza zakres własnego użytku osobistego
§10 Reklamacja
§10.1. Towarów
- Sprzedawca ponosi względem Konsumenta odpowiedzialność za zgodność Towaru
z Umową.
- W razie braku zgodności Towaru z umową Konsumentowi przysługują
uprawnienia określone w niniejszym paragrafie. Przepisów niniejszego rozdziału
nie stosuje się do Towaru, który służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej.
- Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w
szczególności jego:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w
odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność,
interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi,
o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i
który Sprzedawca zaakceptował.
- Towar, aby został uznany za zgodny z Umową, musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego
rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub
dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i
bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również
funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i
których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru
oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych
lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na
etykiecie.
- [Towary z elementami
cyfrowymi] Sprzedawca informuje Konsumenta o
aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania
zgodności Towaru z elementami cyfrowymi z Umową oraz dostarcza je Konsumentowi
przez czas:
1) dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w Umowie,
na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
2)zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej zawartej w Towarze z elementami cyfrowymi i cel, w
jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter Umowy, jeżeli Umowa
przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub
częściami.
Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji
dostarczonych przez Sprzedawcę zgodnie z ust. 5, Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z elementami cyfrowymi z Umową
wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
1) poinformował Konsumenta o
aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
2) niezainstalowanie lub
niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji
instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową w Towarze
z elementami cyfrowymi w zakresie uregulowanym w ust. 5, który wystąpił w
czasie określonym w tym przepisie.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową
wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
1) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego
odpowiedzialność;
2) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z
błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową
istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej
chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę,
jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową, który ujawnił się przed
upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego
dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie
można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku
zgodności Towaru z Umową określonego w ust. 9, jeżeli brak ten podstępnie
zataił.
- W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w
którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż
dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się,
że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową wystąpił w tym
czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy
lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca
może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do
zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo
wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są
niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić
doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie
okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową,
wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta
powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w
której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową,
i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru
oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w
szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi
Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie.
Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
- Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru
z Umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu
naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru,
który następnie został wymieniony.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie
o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
1) Sprzedawca odmówił
doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową;
2) Sprzedawca nie
doprowadził Towaru do zgodności z Umową z;
3) brak zgodności Towaru z Umową
występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;
4) brak zgodności Towaru z Umową
jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez
uprzedniego skorzystania ze środków ochrony w postaci naprawy/wymiany;
5) z oświadczenia Sprzedawcy
lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową
w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy,
w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru
zgodnego z Umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z
prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową
jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów
dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w
odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych
przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można
rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary
zgodne z Umową.
- W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy
na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§10.2. Treści cyfrowych (E-booków) oraz Towarów,
które służą wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej
- Sprzedawca ponosi względem Konsumenta odpowiedzialność za zgodność Treści
cyfrowej z Umową.
- Treść cyfrowa jest zgodna z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w
szczególności ich:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność,
kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i
aktualizacji;
2)przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi,
o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i
który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto Treść cyfrowa, aby mogły zostać uznana za zgodne z Umową, musi:
1) nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści
cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm
technicznych lub dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność,
kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla
treści cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać,
biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone
przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego
imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie
3) być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument
może rozsądnie oczekiwać;
4) być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały
udostępnione Konsumentowi przez Sprzedawcę przed zawarciem Umowy.
- Sprzedawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących
zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej z Umową oraz
dostarcza je Konsumentowi przez czas zasadnie oczekiwany przez Konsumenta,
uwzględniając rodzaj treści cyfrowej i cel, w jakim jest wykorzystywana, oraz
okoliczności i charakter Umowy, jeżeli Umowa przewiduje dostarczanie treści
cyfrowej jednorazowo lub częściami.
- Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji
dostarczonych przez przedsiębiorcę zgodnie z ust. 4, Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej z Umową wynikający
wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
1) poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej
niezainstalowania;
2) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie
wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści
cyfrowej z Umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 lub 3, jeżeli Konsument,
najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna
cecha treści cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 2
lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Treści
cyfrowej.
- Treść cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili
zawarcia Umowy, chyba że Sprzedawca i Konsument postanowili inaczej.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści
cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich
dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że
brak zgodności Treści cyfrowej z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od
chwili dostarczenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, istniał w chwili ich
dostarczenia.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku
zgodności Treści cyfrowej z Umową określonego w ust. 8, jeżeli brak ten
podstępnie zataił.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści
cyfrowej l w zakresie uregulowanym w ust. 4, który wystąpił w czasie określonym
w tym przepisie.
- Domniemania określone w ust. 8 nie ma zastosowania, jeżeli:
1) środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami
technicznymi, o których Sprzedawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały
przed zawarciem Umowy;
2) Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem
Umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy
zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu
ustalenia, czy brak zgodności Treści cyfrowej z Umową w odpowiednim czasie
wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgodna z Umową, Konsument może żądać
doprowadzenia do jej zgodności z Umową.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową,
jeżeli doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo
wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie
okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Treści cyfrowej
z Umową oraz wartość Treści cyfrowej zgodnej z Umową.
- Sprzedawca doprowadza Treść cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym
czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o
braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywana. Koszty
doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
- Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgodna z Umową, Konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
1) doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej z Umową jest niemożliwe
albo wymaga nadmiernych kosztów;
2) Sprzedawca nie doprowadził Treści cyfrowej do zgodności z Umową;
3) brak zgodności Treści cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca
próbował doprowadzić Treść cyfrową do zgodności z Umową;
4) brak zgodności Treści cyfrowej z Umową jest na tyle istotny, że
uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania
ze środka ochrony w postaci żądania doprowadzenia do jej zgodności z Umową;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on Treści cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy,
w jakiej wartość Treści cyfrowej niezgodnej z Umową pozostaje do wartości
Treści cyfrowej zgodnej z Umową. Jeżeli Umowa stanowi, że Treść cyfrowa jest
dostarczana w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy
uwzględnić czas, w którym Treść cyfrowa pozostawały niezgodna z Umową.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Treść cyfrowa jest
dostarczana w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Treści cyfrowej z Umową
jest nieistotna. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej z Umową jest
istotna.
- Po odstąpieniu od Umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych
niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie
korzystania z Treści cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem
treści, które:
1) są użyteczne
wyłącznie w związku z Treścią cyfrową, które stanowiły przedmiot Umowy;
2) dotyczą
wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowej, które
stanowiły przedmiot Umowy;
3) zostały
połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez
nadmiernych trudności;
4) zostały
wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami, którzy nadal mogą z
nich korzystać.
- Sprzedawca udostępnia Konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w
rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu
maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez Konsumenta w trakcie
korzystania z Treści cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o
których mowa w ust. 19 pkt 1-3.
- Sprzedawca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył Treść
cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o
odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treść
cyfrowa była niezgodna z Umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od Umowy Konsument
z nich faktycznie korzystał.
- Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części
odpowiadającej Treści cyfrowej niezgodnej z Umową oraz Treści cyfrowej, której
obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
- Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi ceny należnej
wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§10.3. Zgłoszenie reklamacyjne w zakresie
wszystkich Produktów – Postanowienia Ogólne
- Reklamację w sprawie Produktów można złożyć za pomocą:
- w formie pisemnej na adres:
Architekci Windykacji, ul. Idzikowskiego 14a/4 54-129 Wrocław
- mailowo na adres: ktomczuk@architekciwindykacji.pl
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej dane umożliwiające identyfikację
Kupującego (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail), opis
zgłaszanej niezgodności z Umową oraz wskazanie proponowanego sposobu
rozstrzygnięcia reklamacji.
- Sprzedawca zobowiązany jest rozpatrzyć i ustosunkować się do reklamacji
w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedawca nie
udzielił Konsumentowi odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w zd.
1, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca
przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
- W przypadku, gdy zdaniem Kupującego usługi świadczone drogą
elektroniczną na podstawie Regulaminu nie są realizowane przez Sklep lub są
realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu, może on złożyć reklamację.
Reklamację w sprawie świadczenia usług drogą drogą elektroniczną można złożyć w
formie elektronicznej za pomocą:
- w formie pisemnej na adres:
Architekci Windykacji, ul. Idzikowskiego 14a/4 54-129 Wrocław
- mailowo na adres ktomczuk@architekciwindykacji.pl
Reklamacja powinna zawierać co najmniej dane umożliwiające identyfikację
Kupującego (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail) oraz opis
zgłaszanego zastrzeżenia co do świadczenia usług drogą elektroniczną. Sprzedawca
zobowiązany jest rozpatrzyć i ustosunkować się do reklamacji w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej złożenia przez Kupującego.
- Sprzedawca będzie przetwarzał dane osobowe Kupującego w celu
rozpatrzenia reklamacji zgodnie z Polityką Prywatności.
- Osoba fizyczna, która zawarła umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – jeśli
korzysta z uprawnień związanych ze zgodnością Produktów z Umową powinna wraz z
reklamacją złożyć oświadczenie, że zakupione Produkty i zawarta Umowa są
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one
dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, na
dowód czego przedłoży odpis z CEIDG.
§11 Prawo do odstąpienia od Umowy
- W terminie 14 dni od
zawarcia Umowy, Konsument może
odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem
kosztów określonych w ust. 8 i ust.
11, chyba że chyba Konsument wyraził zgodę na dostarczenie treści cyfrowych
przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy bądź zażądał rozpoczęcia
świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy a usługa
została w całości wykonana.
- Bieg terminu do odstąpienia
od Umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu
której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego
własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez
niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub
w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub
części,
b) polega na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony – od
objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
2) dla pozostałych umów –
od dnia zawarcia Umowy.
- Konsument
może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o
odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć np.:
- na
formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu;
- drogą
mailową przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego
załącznik nr 1 do Regulaminu;
Skorzystanie
z wzoru formularza odstąpienia od Umowy nie jest obowiązkowe.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi
na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o
odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru
inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca
nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy
lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru
przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy o
dostarczanie treści cyfrowej (E-book), Konsument jest zobowiązany zaprzestać
korzystania z tej Treści cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty
zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta
o konieczności poniesienia tych kosztów.
- Prawo odstąpienia od Umowy na odległość nie
przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1)
oświadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do
wiadomości;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od
wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i
które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3)
w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
4)
w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia;
5)
w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
6)
w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje
alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a
których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość
zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8)
w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary
inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych
usług lub Towarów;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12)
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych
z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli
w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych
niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do
zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i
uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo
odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał
konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku;
14) o świadczenie usług, za
które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument
wyraźnie zażądał od Sprzedawca, aby przyjechał do niego w celu dokonania
naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
- Osoba fizyczna która
zawarła umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z
treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, która korzysta z uprawnień
związanych z prawem do odstąpienia od umowy powinna wraz z oświadczeniem o
odstąpieniu, złożyć oświadczenie, że zakupione Produkty i zawarta Umowa są
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale że nie posiadają one
dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, na
dowód czego przedłoży odpis z CEIDG. Osoba o której mowa w zd. 1, która składa
oświadczenie o odstąpieniu od umowy może je złożyć na formularzu, którego wzór
stanowi załącznik
nr 2 do Regulaminu
(jednak nie jest to obowiązkowe).
§12 Polityka prywatności
oraz bezpieczeństwo danych osobowych
- Szczegółowe zasady
przetwarzania danych osobowych opisane zostały w Polityce Prywatności dostępnej
pod adresem www.podrecznikwindykatora.pl/polityka-prywatnosci
§13 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur
- Konsument ma możliwość
skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń. Konsument może:
- zwrócić się do Wojewódzkiego
Inspektoratu Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przed
polubownym sądem konsumenckim,
- zwrócić się do Wojewódzkiego
Inspektoratu Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a
Sprzedawcą,
- skorzystać z pomocy
powiatowego (miejskiego) rzecznika praw Konsumenta lub organizacji społecznej,
do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Informacje o sposobie
dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod
następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl , w zakładce „Polubowne
rozwiązywanie sporów konsumenckich” oraz pod następującym adresem: http://polubowne.uokik.gov.pl/ .
- Konsument ma również
możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod
adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
§14 Postanowienia Końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mieć
będą mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta
oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego, zostaje poddane sądom
właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania
cywilnego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego
Regulaminu. Zmiany nie mogą naruszać praw Kupującego wynikających z Zamówień
złożonych przed wprowadzeniem zmiany. Zmiany Regulaminu będą komunikowane
Kupującym na stronie internetowej https://architekciwindykacji.salescrm.pl/regulamin
Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od opublikowania w Sklepie.
Sprzedawca poinformuje Kupującego zarejestrowanego w Sklepie o zmianie
Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej
odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. Jeżeli Kupujący nie akceptuje zmian,
powinien powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę poprzez kliknięcie w link „Nie
akceptuję zmian Regulaminu”, co będzie jednoznaczne z wyrażeniem prośby o
usunięcie Konta w Sklepie i wypowiedzeniem umowy o świadczenie usług drogą
elektroniczną.
- Wszelkie wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy
interpretować w sposób zapewniający zgodność niniejszego Regulaminu z
bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
Zał.
1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD
UMOWY.
(formularz ten należy wypełnić i
odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
–
Adresat [w tym miejscu
przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz
adres e-mail]
–
Ja/My(*) niniejszym
informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących Towarów(*) umowy dostawy następujących
Towarów (*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu
następujących Towarów (*)/o świadczenie następującej usługi(*)
–
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
–
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
–
Adres konsumenta(-ów)
–
Podpis konsumenta(-ów) (tylko
jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
–
Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
Zał. 2
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD
UMOWY.
(formularz ten należy wypełnić i
odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
–
Adresat [w tym miejscu
przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz
adres e-mail]
–
Ja/My(*) niniejszym
informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących Towarów(*) umowy dostawy następujących
Towarów (*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu
następujących Towarów (*)/o świadczenie następującej usługi(*)
–
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
–
Imię i nazwisko składającego
oświadczenie
–
Adres składającego
oświadczenie
Niniejszym oświadczam, że zakupione
Produkty i zawarta Umowa są bezpośrednio związane z moją działalnością
gospodarczą, ale nie posiadają one dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, na dowód czego przedkładam odpis z CEIDG.
–
Podpis składającego
oświadczenie (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
–
Data
(*) Niepotrzebne skreślić.